undergraduate thesis
PLANIRANJE KAO FUNKCIJA MENADŽMENTA U PODUZEĆU SAPONIA D.D.

Ivana Pavković (2016)
University of Split
Faculty of economics Split
Metadata
TitlePLANIRANJE KAO FUNKCIJA MENADŽMENTA U PODUZEĆU SAPONIA D.D. : završni rad
AuthorIvana Pavković
Mentor(s)Anita Talaja (thesis advisor)
Abstract
U ovom radu analizirano je planiranje kao funkcija menadžmenta u poduzeću Saponia d.d.. Menadžment je kompleksna disciplina koja uređuje načine obavljanja zadataka i poslova unutar organizacije, usmjerava i upravlja kadrovima, pribavlja neophodne resurse te naravno u skladu s ranije navedenim preuzima odgovornost za postizanje ciljeva. Iz navedene definicije se implicira da je menadžment potreban svakoj organizaciji. Problem rada je utjecaj menadžmenta i funkcije planiranja na poslovni uspjeh poslovnog subjekta. Cilj rada je analizirati ulogu menadžera, funkciju planiranje u menadžmentu, vođenje, te sve komponente koje utječu na poslovanje poslovnog subjekta. Svako poduzeće treba odrediti vlastitu viziju, misiju i ciljeve iz čega proizlazi formuliranje strategije što podrazumijeva poduzimanje određenih aktivnosti poput analize, planiranja, razmatranja mogućnosti i izbora kako bi se ostvarili ciljevi poduzeća. Strategiju je moguće sagledati kao oblikovanje budućnosti poduzeća koja obuhvaća identifikaciju dugoročnih ciljeva i načina njihovog ostvarenja u funkciji izgradnje i održavanja konkurentske prednosti kao preduvjeta opstanka poduzeća u turbulentnoj okolini. Središnja je točka menadžerskog procesa učinkovitost postizanja zadanog cilja te učinkovitost uporabe ograničenih resursa rada. Planiranje podrazumijeva postavljanje organizacijskih ciljeva, te predodređivanje potrebnih resursa te količine i kvalitete poslova koje treba učiniti da bi se ciljevi ostvarili. Navedena funkcija je prva funkcija menadžmenta, ona prethodi svim ostalim. Saponia d.d. kemijska, farmaceutska i prehrambena industrija d.d. Osijek ima otvorene distribucijske centre diljem Republike Hrvatske. Zahvaljujući kontinuiranim ulaganjima u istraživanje i razvoj, promatranog poduzeće je razvilo brojne brandove. Promatrano poduzeće je svjesno svoje uloge u društvu te važnosti njegovih interesnih sudionika u cjelokupnom poslovanju istog. Vodi se strategijom održivog razvoja gdje poseban naglasak stavlja na najvažnije sudionike svog poslovnog procesa kategorizirane na: dobavljače, kupce, konkurente te zaposlenike. Promatrano poduzeće, koristi dvije razvojne strategije. Riječ je o strategiji ekspanzije poduzeća te strategiji diversifikacije poduzeća.
GranterUniversity of Split
Faculty of economics Split
PlaceSplit
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Organization and Management
Study programme typeuniversity
Study levelundergraduate
Study programmeBusiness Studies
Academic title abbreviationuniv. bacc.oec.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2016-07
Parallel keywords (Croatian)menadžment planiranje Saponia d.d.
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:124:553586
CommitterIvana Gizdić