undergraduate thesis
PRIPADA LI TRŽIŠTE DIJAMANATA MONOPOLSKOJ ILI OLIGPOLSKOJ STRUKTURI TRŽIŠTA?

Tina Blažev (2016)
University of Split
Faculty of economics Split
Metadata
TitlePRIPADA LI TRŽIŠTE DIJAMANATA MONOPOLSKOJ ILI OLIGPOLSKOJ STRUKTURI TRŽIŠTA? : završni rad
AuthorTina Blažev
Mentor(s)Maja Pervan (thesis advisor)
Abstract
U ovom radu nastojao se dati odgovor na pitanje pripada li tržište dijamanata monopolskoj ili oligopolskoj strukturi tržišta. Kako bi se uspjelo u toj namjeri, prikupljeni su podatci o kretanju proizvodnje na tržištu dijamanata u različitim razdobljima, dat je uvid u poduzeća koja djeluju na ovom tržištu, odnosno prikazano je stanje na tržištu dijamanata u današnjem svijetu. Provedena analiza je pokazala kako je tržište dijamanata posebno u odnosu na druga tržišta. Proizvodi su vrlo skupi i samim time proizvodnja dijamanata nije svima omogućena. Dugo vremena na tržištu dijamanata djelovao je jedan proizvođač koji se zahvaljujući različitim utjecajima uspio dugoročno održati na ovom tržištu. Pronalaskom novih izvora dijamanata, pojavilo se još nekoliko proizvođača koji se su zahvaljujući velikim naporima uspjeli izboriti za svoj udio na tržištu i time je uništen monopol na tržištu dijamanata
Keywordsdiamond market diamonds monopoly oligopoly
GranterUniversity of Split
Faculty of economics Split
PlaceSplit
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Microeconomics
Study programme typeprofessional
Study levelundergraduate
Study programmeTourism Operations
Academic title abbreviationbacc. oec
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2016-09
Parallel abstract (English)
In this work it is explained whether the diamond market represents oligopoly or monopoly structure. With this intention, various information about diamond production were collected and the diamond market in modern world was described. With this analysis we can conclude that the diamond market is very specific. Products are very expensive and so is the production of diamonds. For a long time, there was just one producer on the diamond market. With findings of new diamond sources, additional producers were established in the market and they influenced on structure of diamond market.
Parallel keywords (Croatian)tržište dijamanata dijamanti monopol oligopol
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:124:438601
CommitterIvana Gizdić