undergraduate thesis
RAZVOJ PODUZETNIČKE IDEJE NA PRIMJERU SAMOPOSLUŢNOG LEDOMATA

Jakov Marijanović (2016)
University of Split
Faculty of economics Split
Metadata
TitleRAZVOJ PODUZETNIČKE IDEJE NA PRIMJERU SAMOPOSLUŢNOG LEDOMATA : završni rad
AuthorJakov Marijanović
Mentor(s)Marina Lovrinčević (thesis advisor)
Abstract
Novi resursi i prije svega nove tehnologije, omogućile su ogroman napredak čovječanstva u prošlim stoljećima. Kao što je proces industrijalizacije u 18. i 19. stoljeću stvorio sasvim novu društvenu strukturu i cjelokupno industrijsko društvo umjesto dotadašnjeg agrarnog, tako je i informatička revolucija krajem prošlog stoljeća imala presudan utjecaj na poslovni i društveni razvoj. Poduzetnički duh, teţeći za ljudskim napretkom, razvojem, promjenama i postignućima realizira nove pothvate, traţi nove načine, okuplja resurse i uz dozu kreativnosti i inovativnosti - stvara nove vrijednosti. Upravo je poduzetnički duh, ţelja za uspjehom, vizija i ideja, motivirala Frederica Tudora da se početkom 19. stoljeća odvaţi, na ono što su njegovi sugraĎani smatrali suludim planom. George Bernard Shaw primijetio je da cjelokupni poslovni i društveni napredak ovisi o ljudima čiji se postupci protive razumu. Njegov je argument da se razboriti ljudi prilagoĎavaju svijetu, dok nerazboriti ljudi ne popuštaju u pokušajima da adaptiraju svijet prema sebi. Upravo je tako i Frederic Tudor inzistirao u svom naumu – prodaji leda za kojeg tada apsolutno nitko u svijetu nije ni znao da mu je potreban. Ono što se u početku činila kao potpuno luda zamisao, nakon početnih problema rezultirala je izvanrednim poslovnim uspjehom i svojevrsnom pretečom cjelokupne industrije leda koja će samo u Americi 200 godina kasnije vrijediti više milijardi dolara. Uočena prilika na trţištu upravo je ono što pokreće svaki poduzetnički proces. Tako je bilo u slučaju tvrtke Rebus d.o.o., koja je primijetila nedostatak ponude pakiranog leda na hrvatskom trţištu, odnosno nezadovoljenu potraţnju koja u budućnosti moţe samo rasti. Nakon početnih promišljanja pribavljeni su prvi ledomati i počela je distribucija pakiranog leda. Inovacija za hrvatsko trţište bio je samoposluţni ledomat - samostalna jedinica koja kupcima na jednom mjestu proizvodi, pakira i prodaje led. Ubrzo je postalo jasno da postojeći ledomati, kupljeni kao gotov proizvod od inozemnih dobavljača, ne zadovoljavaju traţene standarde kvalitete, pa se samostalna proizvodnja cjelokupnog ledomata nametnula kao logično rješenje.
GranterUniversity of Split
Faculty of economics Split
PlaceSplit
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Organization and Management
Study programme typeuniversity
Study levelundergraduate
Study programmeBusiness Studies
Academic title abbreviationuniv. bacc.oec.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2016-09
Parallel keywords (Croatian)američko tržište ledomat povijest proizvodnje
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:124:387983
CommitterIvana Gizdić