Naslov | AKTUALNO STANJE I POTENCIJALI RAZVOJA KULTURNOG TURIZMA U GRADU ZADRU : Diplomski rad |
Autor | Mateo Čakarun |
Voditelj/Mentor | Davorka Mikulić (mentor)
|
Sažetak rada | Primarni ciljevi ovog rada bili su naglasiti adekvatnu valorizaciju i zaštitu kulturnih resursa, ukazati na nedostatak veza među nositeljima turističke i kulturne ponude, te ukazati na potrebu koordiniranog kreiranja ponude kulturnog turizma.
U prvom dijelu rada predstavljeni su predmet i problem istraživanja, postavljene hipoteze, ciljevi i doprinos rada te je pojašnjena sama metodologija korištena za izradu ovog rada. Preostali dio rada sastoji se od teorijskog i empirijskog dijela. U teorijskom dijelu pojašnjeni su pojmovi kulturnog turizma i kulturno turističkog proizvoda, Isto tako pojašnjena je važnost koju kulturni resursi ostvaruju adekvatnom valorizacijom kroz turizam. Nadalje, prikazane su općenite informacije o gradu Zadru, kao geografske i povijesne odrednice, prometna dostupnost i sl. Također, nabrojana je i opisana kompletna resursna osnova s kojom grad Zadra raspolaže. Na kraju teorijskog dijela navedeni su podaci o turističkoj ponudi i potražnji u Zadru.
U empirijskom dijelu rada provedena je statistička analiza podataka dobivenih obradom anketnih upitnika. Za potrebe rada korištena su dva anketna upitnika, jedan je proveden među posjetiteljima, a drugi među predstavnicima turističke ponude grada Zadra. U skladu s dobivenim rezultatima, prihvaćene su obe hipoteze, što znači da je Zadar od strane posjetitelja prepoznat kao destinacija kulturnog turizma. Isto tako potvrđeno je kako razvijanje partnerstva između sektora kulture i turizma pozitivno utječe na valorizaciju kulturnih resursa. |
Ključne riječi | kulturni turizam kulturni resursi valorizacija kulturnih resursa kulturni turistički proizvod |
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanj | Sveučilište u Splitu Ekonomski fakultet |
Mjesto | Split |
Država obrane | Hrvatska |
Znanstveno područje, polje, grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Mikroekonomija
|
Vrsta studija | sveučilišni |
Stupanj | diplomski |
Naziv studijskog programa | Turizam i hotelijerstvo |
Akademski / stručni naziv | magistar/magistra ekonomije |
Kratica akademskog / stručnog naziva | mag. oec. |
Vrsta rada | diplomski rad |
Jezik | hrvatski |
Datum obrane | 2017-07 |
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski) | The main objectives of this study were to underline the meaning of adequate valorisation and patronage of cultural resources, to point out the lack of suitable connection between the sector of culture and sector of tourism and also, to point out the need for coordination in creative process of emerging tourism products such as cultural ones.
First part of thesis presented the subject and the problem of research, the hypotesis objectives, the goals and the contribution of the study. The theoretical part of thesis covered the concepts of cultural tourism and cultural tourism products. The importance of the cultural resources valorisation through tourism was also pointed out. Furthermore, general informations about the city of Zadar were presented, such as geographical and historical determinants, traffic accessibility etc. Also, the complete resource base which Zadar has, was described. At the end of theoretical part, info about current demand and supply regarding tourism of Zadar was listed.
In the empirical part of the study, a statistical analysis of data obtained by analysis of survey questionnaires was conducted. Two questionnaires were used for the purpose of the study, the first one was conducted among the visitors, while the second one was conducted among the representatives of tourism supply in the city of Zadar. In accordance with the results which were obtained, both hypotesis were accepted. So, it is logic sense to conclude that Zadar is recognized as the destination of cultural tourism by its visitors. Also, it was confirmed that the development of partnerships between the cultural and tourism sectors positively affects the valorisation of cultural resources. |
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski) | cultural tourism cultural resources valorisation of cultural resources cultural touristic product |
Vrsta resursa | tekst |
Prava pristupa | Rad u otvorenom pristupu |
Uvjeti korištenja rada |  |
URN:NBN | https://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:124:567636 |
Pohranio | Ivana Gizdić |