završni rad
PRIPADA LI TRŽIŠTE DIJAMANATA MONOPOLSKOJ ILI OLIGPOLSKOJ STRUKTURI TRŽIŠTA?
završni rad

Tina Blažev (2016)
Sveučilište u Splitu
Ekonomski fakultet
Podaci o radu
NaslovPRIPADA LI TRŽIŠTE DIJAMANATA MONOPOLSKOJ ILI OLIGPOLSKOJ STRUKTURI TRŽIŠTA? : završni rad
AutorTina Blažev
Voditelj/MentorMaja Pervan (mentor)
Sažetak rada
U ovom radu nastojao se dati odgovor na pitanje pripada li tržište dijamanata monopolskoj ili oligopolskoj strukturi tržišta. Kako bi se uspjelo u toj namjeri, prikupljeni su podatci o kretanju proizvodnje na tržištu dijamanata u različitim razdobljima, dat je uvid u poduzeća koja djeluju na ovom tržištu, odnosno prikazano je stanje na tržištu dijamanata u današnjem svijetu. Provedena analiza je pokazala kako je tržište dijamanata posebno u odnosu na druga tržišta. Proizvodi su vrlo skupi i samim time proizvodnja dijamanata nije svima omogućena. Dugo vremena na tržištu dijamanata djelovao je jedan proizvođač koji se zahvaljujući različitim utjecajima uspio dugoročno održati na ovom tržištu. Pronalaskom novih izvora dijamanata, pojavilo se još nekoliko proizvođača koji se su zahvaljujući velikim naporima uspjeli izboriti za svoj udio na tržištu i time je uništen monopol na tržištu dijamanata
Ključne riječitržište dijamanata dijamanti monopol oligopol
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Splitu
Ekonomski fakultet
MjestoSplit
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Mikroekonomija
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaTurističko poslovanje
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. oec
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-09
Sažetak rada na drugom jeziku (engleski)
In this work it is explained whether the diamond market represents oligopoly or monopoly structure. With this intention, various information about diamond production were collected and the diamond market in modern world was described. With this analysis we can conclude that the diamond market is very specific. Products are very expensive and so is the production of diamonds. For a long time, there was just one producer on the diamond market. With findings of new diamond sources, additional producers were established in the market and they influenced on structure of diamond market.
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)diamond market diamonds monopoly oligopoly
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:124:438601
PohranioIvana Gizdić