Naslov Usporen razvoj govora djece predškolske dobi
Naslov (engleski) Delayed Speech Development in Preschool Children
Autor Ela Miletić
Mentor Esmeralda Sunko (mentor)
Član povjerenstva Branimir Mendeš (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Esmeralda Sunko (član povjerenstva)
Član povjerenstva Iskra Tomić Kaselj (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za predškolski odgoj) Split
Datum i država obrane 2017-09-04, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Govor je optimalna ljudska komunikacija oblikovana ritmom rečenica, riječi i slogova. Razvoj govora je složan proces, a kada ne ide predviđenim tijekom već usporeno, isprekidano ili manjkavo, naziva se usporenim jezično-govornim razvojem. Važnu ulogu u prepoznavanju teškoće imaju obitelj i odgojitelji, koji je najčešće prvi i primijete. Potpomognuta komunikacija, odnosno alternativna i augmentativna komunikacija (AAK) koristi se alternativnim sredstvima ili pojačavanjem onih postojećih, a namijenjena je osobama sa složenim komunikacijskim problemima, te onima kojima imaju teškoće u korištenju i razumijevanju jezika i govora. Jedan od oblika potpomognute komunikacije je neurofeedback. Ovaj terapijski pristup direktan je trening moždanih funkcija kojim mozak uči načine za bolje i efikasnije djelovanje i rad. U radu je prikazan utjecaj potpomognute komunikacije, odnosno neurofeedback terapije, na usporeni jezično-govorni razvoj predškolskog djeteta. Opisana je studija slučaja utjecaja neurofeedbacka (EEG biofeedbacka) na usporeni razvoj govora kod dječaka s prisutnim neurorizicima. Metodama praćenja dokumentacije i razgovora s odgojiteljicom i neurofeedback stručnjakom, prezentirani su rezultati višegodišnjeg rada i nezanemariv utjecaj ove vrste terapije na cjelokupan razvoj, kao i ponašanje i osobnost djeteta s usporenim razvojem govora.
Sažetak (engleski) Speech is an optimal human communication, formed by the rhythm of sentences, words and slogans. Speech development is a complex process, and when it does not go foreseen, but slow, discontinued or defective, it is called a slowed linguistic-speech development. An important role in identifying these difficulties are both family and educators, who are most often the first to notice. Assistive communication, or alternative or augmentative communication (AAK) uses alternative means or enhances existing ones and is intended for people with complex communication problems and those who have difficulties using and understanding language and speech. One of assistive communication methods is neurofeedback. This kind of approach is a direct training of brain functions by which the brain learns ways for better and more efficient action and work. Presented in this paper is the influence of assistive communication, neurofeedback therapy, on the slowed speech and language development of a preschool child. The case study of the influence of neurofeedback (EEG biofeedback) on the slow speech development in a boy with neurorisks is described. Using the methods of documentary tracking and interviewing a preschool teacher and a neurofeedback expert, the results of many years of work are presented, along with the unimaginable impact of this type of therapy on the overall development, as well as the behavior and personality of a child with slowed speech development.
Ključne riječi
govor
potpomognuta komunikacija
neurofeedback terapija
neurorizici
dokumentacija
Ključne riječi (engleski)
speech
assistive comunication
neurofeedback therapy
neurorisks
documention
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:187473
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij repozitorij.ffst.unist.hr
Datum i vrijeme pohrane 2017-09-15 12:09:21