Naslov Montessori pristup u početnoj nastavi matematike
Naslov (engleski) Montessori Method in Early Math Education
Autor Antonija Marasović
Mentor Ines Blažević (mentor)
Član povjerenstva Josipa Jurić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ines Blažević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Mišurac (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za učiteljski studij) Split
Datum i država obrane 2018-07-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Ideje obrazovanja Marie Montessori su bile daleko ispred svog vremena i danas se u mnogočemu slažu s idejama suvremene nastave kojoj težimo. Zbog toga bi studenti, te učitelji praktičari trebali biti upoznati s načinom poučavanja u Montessori ustanovama te materijalom koji je osmislila. Diplomski rad govori o osnovama Montessori pedagogije, materijalima i vježbama iz matematike koje se mogu koristiti u razrednoj nastavi. Predstavljena je biografija Marije Montessori i nastanak njezine pedagogije koja je aktualna i danas. Potom su objašnjena osnovna didaktička načela Montessori pedagogije: sloboda i disciplina, upijajući um, osjetljivi stupnjevi te polarizacija pažnje i normalizacija. Objašnjena su i najvažnija pedagoška načela Montessori pedagogije: pripremljena okolina, pripremljen odgojitelj, kontrola pogreške te načelo triju stupnjeva. Nabrajaju se razdoblja razvoja do 18. godine, te je opisan rad Montessori privatne škole u Zagrebu. Nadalje, u radu su objašnjeni materijali i vježbe koji su podijeljeni u skupine: materijal za vježbe iz svakodnevnog života, materijal potreban za razvoj osjetljivosti, materijal za jezik, materijal za kozmički odgoj te materijal za matematiku. Matematika je nastavni predmet koji slovi za jedan od težih predmeta u obrazovanju. Od učitelja matematika zato traži veću angažiranost i motivaciju za približavanje učenicima. Stoga je cilj i ovog diplomskog rada učiteljima te studentima približiti ideje alternativne škole Marije Montessori koje bi im mogle pomoći u nastavnom procesu i planiranju nastave matematike. Materijal za matematiku dodatno je objašnjen i predstavljen je način rada s materijalom po Montessori metodi. U radu se navode primjeri sata obrade i sata ponavljanja matematike za prvi razred u kojima se navode načini na koji se Montessori materijali mogu koristiti u nastavi.
Sažetak (engleski) Maria Montessori's ideas of education were far ahead of their time and today they agree with ideas that modern school are striving for. Because od that students and teachers should be fimiliar with the theaching methods of Montessori education programs and the material they have designed. This graduate thesis talks about the basics of Montessori pedagogy, materials and exercises from math that can be used in classroom teaching. The biography of Maria Montessori was presented so as the emergence of her pedagogy that is current today. The basic didactic principles of Montessori pedagogy were explained: freedom and discipline, absorbing mind, sensitive periods, and polarization of attention and normalization. The most important pedagogical principles of Montessori pedagogy were: prepared environment, prepared teacher, error control and three-step principle. The period of development until the age of 18 is also described in this thesis and the work of the Montessori private school in Zagreb as well. Furthermore, the paper explains materials and exercises that are divided into groups: materials for everyday exercise, sensitivity development materials, materials for language, cosmic education materials and mathematics materials. Mathematics is known as the one of the hardest subjects in education. From math teacher, therefore, it requires greater engagement and motivation for approaching students. Therefore, the aim of this graduate thesis is to bring teachers and students closer to the ideas of the alternative school of Marie Montessori which could help them in the teaching process and the planning of math teaching. The materials for mathematics is further explained and the method of working with the Montessori method is presented. There are examples of math class of teaching new lessons and example of math class of repeating lesson stating the ways in which Montessori materials can be used in teaching.
Ključne riječi
Maria Montessori
Montessori pedagogija
Montessori u Hrvatskoj
Montessori matematički materijali
Ključne riječi (engleski)
Maria Montessori
Montessori Pedagogy
Montessori in Croatia
Montessori Mathematical Materials
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:959309
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij repozitorij.ffst.unist.hr
Datum i vrijeme pohrane 2018-07-16 09:37:57