Naslov Uključenost očeva u odgoj svoje djece s obzirom na mjesto stanovanja
Naslov (engleski) Fathers involvment in their child's education regarding the place of residence
Autor Kristina Biočić
Mentor Anita Mandarić Vukušić (mentor)
Član povjerenstva Tonća Jukić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Anita Mandarić Vukušić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Toni Maglica (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za učiteljski studij) Split
Datum i država obrane 2020-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Roditeljstvo se može opisati kao podjednaka odgovornost majki i očeva za odgoj i brigu za dijete. Tijekom povijesti temeljna uloga očeva bila je priskrbiti materijalna dobra za lagodan život, dok se emocionalno približavanje obitelji i djeci smatralo isključivo majčinom ulogom. Današnji način života i veća zaposlenost majki na tržištu rada, pridonijeli su većoj uključenosti očeva u obiteljski život, a promjene koje su nastale većim angažmanom očeva u odgoj i obrazovanje svoje djece objašnjene su paradigmom novog očinstva. Suvremeni pogled na novu ulogu očeva ističe dobrobiti očeve aktivne uključenosti u razvoj svoje djece, a ovisi o tome koliko je pojedinac prihvatio svoju novu ulogu i koliko njegovo društveno okruženje podržava njegovu novu ulogu. Stoga, cilj ovog rada bio je ispitati u kolikoj su mjeri i na kojim područjima očevi uključeni u odgoj i obrazovanje svoje djece. U istraživanju je sudjelovalo 99 očeva, a rezultati su pokazali da očevi iz većih gradova više vremena aktivno provode s djecom u aktivnostima koje su primjerene djeci, drugom hipotezom je utvrđeno da roditelji koji provode više aktivnog vremena s djecom i dolaze iz većih mjesta imaju veću potrebu za znanjima i informacijama, te se trećom hipotezom utvrđuje da su očevi koji provode više vremena sa svojom djecom i žive u većim mjestima od 20 000, više aktivno uključeni u odgoj svoje djece, dok nije bilo značajne povezanosti razine obrazovanja s angažmanom u različitim područjima razvoja. Na temelju dobivenih rezultata moguće je zaključiti da očevi prihvaćaju svoju novu ulogu te su otvoreni za daljnje učenje o roditeljstvu.
Sažetak (engleski) Parenting can be described as the equal responsibility of mothers and fathers for the upbringing and care of the child. Throughout history, the fundamental role of fathers has been to provide material goods for a comfortable life, while emotional rapprochement with family and children has been considered solely the mother’s role. Today's lifestyle and higher employment of mothers in the labor market have contributed to greater involvement of fathers in family life, and the changes caused by greater involvement of fathers in the upbringing and education of their children are explained by the paradigm of new fatherhood. The contemporary view of the new role of the father emphasizes the benefits of the father’s active involvement in the development of his children. It depends on how individual has accepted his new role and on the way his social environment supports his new role. Therefore, the aim of this study was to examine the extent to which and in which areas fathers are involved in the upbringing and education of their children. The number of fathers in the research was 99, and the results showed that fathers from larger cities spend more time actively with children in activities that are appropriate for children, the second hypothesis showed that parents who spend more active time with their children and live in bigger places have a greater need for knowledge and information, and the third hypothesis showed that fathers who spend more time with their children and live in places were there is more than 20,000 inhabitants, are more actively involved in the upbringing of their children, while there was no significant association of different educations with engagement in different areas of development. Based on the obtained results, it is possible to conclude that fathers accept their new role and are open to further learning about parenting.
Ključne riječi
novo očinstvo
privrženost
ravnopravnost
roditeljstvo
roditeljski stilovi
Ključne riječi (engleski)
parenting
new fatherhood
parenting styles
attachment
equality
involvement
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:323741
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij repozitorij.ffst.unist.hr
Datum i vrijeme pohrane 2020-09-25 10:15:40