Naslov Utjecaj sportskog programa na motoričke sposobnosti predškolske djece
Naslov (engleski) The Influence of Sports Programme on Motor Skills in Preschool Children
Autor Iris Burić
Mentor Lidija Vlahović (mentor)
Član povjerenstva Bojan Babin (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Lidija Vlahović (član povjerenstva)
Član povjerenstva Dodi Malada (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za predškolski odgoj) Split
Datum i država obrane 2021-04-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pedagogija
Sažetak Rast i razvoj u ranoj i predškolskoj životnoj dobi je najburnije razdoblje čovjekovog života u fiziološkom, psihološkom i kineziološkom pogledu. To je razdoblje u kojem najbolje možemo utjecati na razvoj i rast djece te za stjecanje kvalitetnih i važnih životnih navika. Čitav je niz čimbenika koji mogu utjecati na rast i razvoj djeteta s kineziološkog stajališta parametar koji je najzanimljiviji je organizirana tjelesna aktivnost. Suvremeni način života djece i mladih podilazi manjku kretanja te ima za negativne posljedice smanjenje motoričkih i funkcionalnih sposobnosti djece, pretilost, razvoj bolesti lokomotornog aparata i sl. Organizacija posebnog integriranog sportskog programa, osmišljenog kao svakodnevno tjelesno i zdravstveno vježbanje s djecom u predškolskoj dobi uz suglasnost Ministarstva znanosti i obrazovanja, uvelike pomaže pravilnom rastu i razvoju djece. Programom se nastoji djelovati na cjelovit razvoj djeteta te osobnu, emocionalnu, tjelesnu i socijalnu dobrobit djeteta, poštujući pritom individualizirani pristup i humanističko razvojnu koncepciju. Realiziran je svakodnevnim vježbanjem u sportskoj dvorani ili na otvorenom pod vodstvom profesora kineziologije i educiranih odgojitelja. Istraživanje , u svrhu ovog rada, provedeno je na uzorku od 44 djece predškolske dobi, u jednoj skupini polaznika integriranog sportskog programa te u drugoj skupini djece koja ne sudjeluju u programu. Cilj istraživanja o morfološko motoričkom razvoju i tjelesnoj aktivnosti ispitanika zaključak mjerenja se svodi na dobivene rezultate između istraženih skupina što dovodi do spoznaje da je uočena razlika između ispitanika različitog intenziteta tjelesnog vježbanja u korist aktivnijih ispitanika.
Sažetak (engleski) Growth and development in early and preschool age is the most turbulent period of human life in physiological, psychological and kinesiological way. This is the period in which we can best influence the development and growth of children and the acquisition of quality and important life habits. A number of factors that can affect the growth and development of a child from a kinesiological point of view, the parameter that is most interesting is organized physical activity. The modern way of life of children and young people overcomes the lack of movement and has negative consequences reduction of motor and functional abilities of children, obesity, development of diseases of the locomotor system, etc. Organization of a special integrated sports program, designed as daily physical and health exercise with preschool children Ministry of Science and Education, greatly helps the proper growth and development of children. The program seeks to act on the overall development of the child and the personal, emotional, physical and social well-being of the child, while respecting the individualized approach and humanistic development concept. It is realized by daily exercise in a sports hall or outdoors under the guidance of a professor of kinesiology and educated educators. The research, for the purpose of this paper, was conducted on a sample of 44 preschool children, in one group of participants in the integrated sports program and in another group of children who do not participate in the program. The aim of the research on morphological motor development and physical activity of the respondents is to conclude the obtained results between the investigated groups, which leads to the realization that the difference between the subjects of different intensity of physical exercise was in favor of more active subjects.
Ključne riječi
dijete
tjelesna aktivnost
kineziološka metodika
motoričke sposobnosti
Ključne riječi (engleski)
child
physical activity
kinesiological methodology
motor skills
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:411044
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistra /magistar ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (mag.praesc.educ)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij repozitorij.ffst.unist.hr
Datum i vrijeme pohrane 2021-05-10 10:35:52