Naslov Poremećaj pažnje i hiperaktivnost kod djece rane i predškolske dobi
Naslov (engleski) ADHD - attention deficit hyperactivity disorder in preschool children
Autor Matea Domić
Mentor Ina Reić Ercegovac (mentor)
Član povjerenstva Morana Koludrović (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ina Reić Ercegovac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Katija Kalebić Jakupčević (član povjerenstva)
Član povjerenstva Bruno Barać (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za predškolski odgoj) Split
Datum i država obrane 2021-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Psihologija
Sažetak Deficit pažnje/ hiperaktivni poremećaj je razvojni poremećaj koji se manifestira u obliku hiperaktivnosti, impulzivnosti i nepažnje koji ometaju razvoj ili funkcioniranje u svakodnevnim aktivnostima. Hiperaktivnost se očituje u prekomjernoj energičnosti, neumornosti, pretjeranim pričanjem i nemiru. Impulzivnost se očituje u učestalom ometanju drugih i upadanjem u riječ, davanjem odgovora prije postavljenog pitanja i ishitrenih reakcija bez razmišljanja o posljedicama. Nepažnja se očituje u poteškoćama s održavanjem pažnje u igri ili prilikom rješavanja zadataka, čestim gubljenjem stvari i distrakcijama u igri ili radu. Kako bi se postavila točna dijagnoza, simptomi trebaju biti prisutni šest i više mjeseci (APA, 2014). Dijete s ADHD-om možemo okarakterizirati kao dijete koje ima neiscrpnu energiju, nepromišljeno je i brzopleto te svoju pozornost ne može dugo zadržati na jednom predmetu ili pojavi. Djeci s ADHD-om pristupa se različitim terapijskim tehnikama i oblicima rada koji se biraju na temelju dijagnostičkog postupka i simptomatologije. Odgajatelji u vrtiću, prvi se susreću s ranom dijagnozom ADHD-a kod djece u svojoj odgojnoj skupini. Od odgajatelja se očekuje da prema načelima odgojno obrazovne inkluzije kreira okruženje u kojima će sva djeca biti jednako prihvaćena bez obzira na njihove teškoće. Postoje različiti pristupi u radu s djecom s ADHD-om unutar odgojno-obrazovne ustanove uključujući glazbu, likovno izražavanje, motoričke vježbe te različite individualizirane aktivnosti i pristupi koji su usmjereni na razvoj socijalnih vještina i strategija za savladavanje prepreka u svakodnevnim aktivnostima.
Sažetak (engleski) Attention deficit / hyperactivity disorder is a developmental disorder manifested through hyperactivity,impulsive reactions and inattention that can cause problems in development and in everyday activities. Hyperactivity is manifested through excessive energy, inexhaustbility, exaggerated talking and restlessness. Impulsive behaviour can be manifested through frequent interruption of others when they talk, giving answers in advance and through impulsive reactions without thinking about consequences. Inattention is manifested through difficulties in paying attention while playing or doing different tasks, as well as through losing things and being distracted while playing or working. For correct diagnosis symptoms must be present for six months or longer (APA, 2014). A child with ADHD diagnosis can be described as a child with inexhaustible energy whose reactions are often reckless and hasty and who is usually unable to focus on one thing or task. There are different therapeutic techniques and approaches to children with ADHD diagnosis based on diagnostic procedures and symptomatology. Kindergarten educators are the first to deal with early ADHD diagnosis. They are expected to ensure the type of surroundings in which all children can be equally accepted regardless of their difficulties. This approach is based on inclusion in education. There are different approaches to working with children with ADHD diagnosis in educational institutions and they include music, art, exercises for motor development and various individual activities and approaches that focus on social skills development and managing everyday activities.
Ključne riječi
deficit pažnje/hiperaktivnosti
socijalne kompetencije
odgojno-obrazovna inkluzija
simptomatologija
Ključne riječi (engleski)
attention deficit/ hyperactivity disorder
inclusion in education
symptomatology.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:716105
Studijski program Naziv: Rani i predškolski odgoj i obrazovanje Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/ prvostupnica (baccalaureus/ baccalaurea) ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (univ. bacc. praesc. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Repozitorij repozitorij.ffst.unist.hr
Datum i vrijeme pohrane 2021-10-28 10:33:40