Naslov Struktura zadataka u udžbenicima matematike za razrednu nastavu
Naslov (engleski) The types of tasks in mathematics textbooks for primary school
Autor Petra Rađa
Mentor Irena Mišurac (mentor)
Član povjerenstva Josipa Jurić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Irena Mišurac (član povjerenstva)
Član povjerenstva Suzana Tomaš (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za učiteljski studij) Split
Datum i država obrane 2020-09-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana PRIRODNE ZNANOSTI Matematika
Sažetak Kao jedan od najvažnijih ali i najtežih nastavnih predmeta, matematiku treba djeci
učiniti što zanimljivijom. Budući da se nastava kao i metode poučavanja s vremenom
mijenjaju, bitno je nastavu prilagoditi dječjem uzrastu. Tradicionalna nastava matematike
zasnivala se na radu učitelja bez sudjelovanja učenika te je kao takva djeci djelovala
„suhoparna“ i teška. S vremenom su se metode promijenile te se danas nastava zasniva na
suvremenim metodama poučavanja. One uključuju djecu u rad, a učitelj je samo „pomagač“
koji daje upute i prati njihov rad. Iako još uvijek u nekim školama učitelji poučavaju
tradicionalnim metodama, nastava se sve više usredotočuje na učenike i njihovo djelovanje na
satu. Kako bi to bilo što učinkovitije, od 2018. godine, u 48 osnovnih i 26 srednjh škola
započelo je provođenje kurikularne reforme pod nazivom „Škola za život“. Učenici danas
rješavaju mnogo više zadataka nego prije, međutim, u udžbenicima nailazimo na razne vrste
zadataka koji nekada nisu prikladni za određenu nastavnu jedinicu.Ovaj rad podijeljen je na dva dijela: teorijski i praktični. U teorijskom dijelu opisuje se što je kurikulum, kurikularna reforma „Škola za život“, koji su ishodi učenja te što je
Bloomova taksonomija. Budući da postoji više vrsta odnosno podjela zadataka, u ovom radu
oni su strukturirani prema samo jednoj podjeli, Bloomovoj taksonomiji.U zadnjem poglavlju ovoga rada prikazan je broj zadataka prema određenoj domeni Bloomove taksonomije. Budući da su neke domene važnije od drugih, posebice analiza
sinteza i evaluacija koje potiču učenike na razmišljanje, povezivanje i izvođenje zaključaka,
prema prikazanoj strukturi vidjet će se odgovara li broj zadataka svakoj domeni i treba li što
promijeniti u udžbenicima iz matematike.Osim toga, ovaj diplomski rad može pomoći svim učiteljima i budućim učiteljima pri
odabiru zadataka koje će njihovi učenici rješavati u školi, za domaću zadaću ili na ispitima
znanja.
Sažetak (engleski) As one of the most important yet most difficult subjects, mathematics should
be made as interesting as possible to children. Since teaching and its methods change over
time, it's important to adjust it according to age. Classical math education is based around the
teacher demonstrating the work without the students participating, as a result this type of math
education was perceived as monotonous and difficult by the students. As time went by the
teaching methods changed and today's math education is based on more contemporary
methods. These involve children participating, and the teacher serving as a "helper" who gives
out instructions and monitors their work. Even though teachers in some schools still use the
traditional methods, math education is focusing on its students and their classwork more and
more. To make this as efficient as possible, last year an implementation of a curricular reform
called "School for life" has started in 48 elementary and 26 high schools. Today students are
solving a lot more tasks than before, however we can find different kinds of tasks in the
textbooks, some unsuitable for certain parts of the curriculum.This thesis is divided into two parts: the theoretical and the practical part. The theoretical part talks about the curriculum, the curricular reform "School for life", what are
the outcomes of teaching and what is Bloom's taxonomy. Since there are multiple types and
variations of tasks, in this thesis they are structured according to Bloom's taxonomy. In the last chapter of this thesis a number of tasks is shown according to a certain domain of Bloom's taxonomy. Since some domains are more important than others, in particular analysis, synthesis and evaluation which encourage students to think, connect and
draw a conclusion, according to the shown structure you will see if the number of tasks
matches each domain and if mathematics textbooks require changes.Besides, this master thesis can help all teachers and future teachers to select tasks which their students will solve at school, for homework or in exams.
Ključne riječi
matematički zadatak
kurikulum
„Škola za život“
Bloomova taksonomija
struktura zadataka
udžbenik iz matematike
Ključne riječi (engleski)
mathematical task
curriculum
"School for life"
Bloom's taxonomy
task structure
mathematics textbook
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:123505
Studijski program Naziv: Učiteljski studij Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: integrirani preddiplomski i diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra primarnog obrazovanja (mag. prim. educ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Repozitorij repozitorij.ffst.unist.hr
Datum i vrijeme pohrane 2020-09-29 10:57:40