Naslov Anagram art-jezik u suvremenom likovnom izrazu
Naslov (hrvatski) ANAGRAM ART - LANGUAGE IN CONTEMPORARY VISUAL ART
Autor Matea Ljubičić
Mentor Dalibor Prančević (mentor)
Član povjerenstva Dalibor Prančević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ivana Čapeta Rakić (član povjerenstva)
Član povjerenstva Vedran Barbarić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Splitu Filozofski fakultet (Odsjek za povijest umjetnosti) Split
Datum i država obrane 2016-10-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana HUMANISTIČKE ZNANOSTI Povijest umjetnosti Povijest i teorija likovnih umjetnosti, arhitekture, urbanizma i vizualnih komunikacija
Sažetak Pričajući o jeziku u likovnom izrazu, pričamo o širokom spektru njegove pojavnosti tijekom čitave povijesti umjetnosti: od egipatskih piktograma do suvremenih primjera upotrebe jezičnih elemenata. Promatrajući jezik u kontekstu umjetnosti, ne možemo ne zapitati se o povijesti jezika u širem smislu riječi: Odakle nam jezik? Kakvu moć posjeduje? Zašto je od svih bića na Zemlji samo čovjek “nagrađen“ jezikom? Na mnoga od ovih pitanja Anagram Art nudi jednostavne i očite odgovore, i to na način da nude slike koje nije potrebno niti naslovljavati jer samom pojavnošću prizivaju ono zatomljeno i neizgovoreno. Kako sami često ponavljaju119: Samim povratkom iz sna s gotovim slikama otklanjamo svaku sumnju oko kranjeg ishoda radova.
Kroz tri odabrana rada Anagram Arta, predočene su ideje i načela u kojima se sastoji njihovo umjetničko djelovanje. Prvi rad, Vatra/trava/vrata, analiziran je unutar koncepta otvorenog umjetničkog djela kojega uvodi Umberto Eco, a na koji se izravno nastavlja i Roland Barthes. Kroz razne teorije pobliže je opisan način na koji umjetničko djelo funkcionira u kontekstu specifičnog pojedinačnog tumačenja. Djelo Platon/platno postavljeno je unutar teorije o percepciji, koja se, dakako, logično nastavlja na pitanje otvorenog umjetničkog djela. Posljednje prezentirano djelo Postola/stopalo/apostol zaokružuje priču na način da dublje ispituje anagramiranje kao osnovno načelo koje se krije u samoj srži svih radova. Anagramske igre riječi predstavljaju svojevrsni sustav unutar kojega umjetnički radovi Anagram Arta dobijaju život. Sustav je to koji se, kao i svaki sustav, temelji na određenim pravilima, a jednom kad su ta pravila otkrivena, otvara se široko polje mogućnosti koje gledatelja potiče da se pretvori u dijete i da se poigra. Ono što zasigurno svaki gledatelj otkriva, osobni su osjeti i sjećanja što ova umjetnička djela i čini nepresušnim izvorom čitanja i interpretiranja.
Sažetak (engleski) When we talk about language in visual art, we most certainly talk about a wide range of its manifestations during the whole history of art: from egyptian pictograms to contemporary examples of using linguistic elements. Contemplating over lanuguage in context of arts, we must think about history of language in global therms: Where did we get language from? Which hidden powers has it got? Why are only humans gifted with language? Anagram Art gives some simple answers to those questions by offering images that do not even requie titeling because of obvious innvocation of hidden and unspoken. As they often repeat120: By returning from a dream with ready images, we do not worry about final results.
The ideas and principles that define Anagram Art's work are presented within the three chosen artworks. The first art work, Vatra/trava/vrata (Fire/grass/doors), was analysed within the concept of open work which was first introduced by Umberto Eco and soon after continued by Roland Barthes. The way in which artwork functions in context of specific and particular interpretation is closely described via different theories. Work Platon/platno (Plato/canvas) is presented within the theory of perception which continues where the theory of open work halted. The last work, Postola/stopalo/apostol (Shooe/foot/apostle) encircles the whole story of anagramming as main principle of all works. Anagram word games make system in which Anagram Art's works gain life. Like every other system, this one is based on certan rules too: once the rules are applied, the spectator is invited to become a child and to play the game. This way, spectators are connected to the artwork on a personal level, through feelings and memories, which makes Anagram Art's work unavoidable terrain for new readings and interpretations.
Ključne riječi
Suvremeni likovni izraz
jezični element
slova
riječi
diskurs
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:172:547266
Studijski program Naziv: Povijest umjetnosti (dvopredmetni); smjerovi: nastavnički Smjer: nastavnički Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra edukacije povijesti umjetnosti (mag. educ. hist. art.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Repozitorij repozitorij.ffst.unist.hr
Datum i vrijeme pohrane 2017-03-13 13:54:08